Cestou z družiny
Kája se ve škole dozvěděl, že nemá fantazii. Kam ty vyučující na ty perly chodí, to by mě vážně zajímalo. Zřejmě dětem vidí do hlavy.
Pak jsem si ještě vyslechla, že když tancuje Véna, všichni mu tleskají, že je dobrej, a když tancujou kluci, tak se děti otočí a jdou na druhou stranu třídy. Prý nikoho nezajímají.
Smutně mi to zavání analogií; doma samozřejmě odkládám nádobí nebo rýč a strašně jásám, když Erýs s Rudýsem něco pěkného předvádějí. Když se mi s něčím chtějí ukazovat větší kluci, tak to tak nějak přežiju, často moc upřímného nadšení nevyrobím. Ano, v podstatě mě nezajímají.
Tak jsem si vzpomněla, jak jsem teď četla Teach your own (doporučuji), kde slavný unschooler Holt vyvrací okřídlený argument, že školy jsou dobré mj proto, že děti, které to nemají v pořádku doma, mají aspoň jedno útočiště, kde je život transparentní a fér. Ne, není. Jsem přesvědčená o tom, že když si někdo vytáhne černého petra, tak ho prostě má, ať jde kamkoli. V sobě.
Pak jsem si ještě vyslechla, že když tancuje Véna, všichni mu tleskají, že je dobrej, a když tancujou kluci, tak se děti otočí a jdou na druhou stranu třídy. Prý nikoho nezajímají.
Smutně mi to zavání analogií; doma samozřejmě odkládám nádobí nebo rýč a strašně jásám, když Erýs s Rudýsem něco pěkného předvádějí. Když se mi s něčím chtějí ukazovat větší kluci, tak to tak nějak přežiju, často moc upřímného nadšení nevyrobím. Ano, v podstatě mě nezajímají.
Tak jsem si vzpomněla, jak jsem teď četla Teach your own (doporučuji), kde slavný unschooler Holt vyvrací okřídlený argument, že školy jsou dobré mj proto, že děti, které to nemají v pořádku doma, mají aspoň jedno útočiště, kde je život transparentní a fér. Ne, není. Jsem přesvědčená o tom, že když si někdo vytáhne černého petra, tak ho prostě má, ať jde kamkoli. V sobě.
Komentáře: 10:
Tak mi tak přijde, že věděli, proč se mají narodit dva...
Raz.
S tím černým petrem je to zajímavé, ale pokud máte Hanko pravdu, tak dost smutné. Jestliže si vytáhne někdo černýho a nese ho v sobě, tak vlastně v životě nedostane žádnou šanci. Je to trochu fatalistické, ne? A co bych se snažil, když mám prostě pech v sobě...
veronika
Hani,s tím ,,černým petrem" to může být i obráceně.I já si vytáhla takového menšího černého petra,ale já to od mala měla spíš jak motor,že i tak všem ukážu.A skromně musím napsat,že se mi to povedlo.Na definitivní soudy je určitě brzo.Kluci určitě nasávají co do nich dáváš i když si myslíš,že občas ne/pocit marnosti mě přepadá velmi často.../Pak už hodně záleží na nich co s tím v životě udělají.
Jinak k chování učitelky nemám slov,tohle se přece nedělá.Ony jsou tam za ty profesionály,měly by to zvládnout.
hataika
Já se skláním před Tvou sebereflexí a upřímností. Máš naloženo jen co je pravda, ale naložila sis to sama ;-).Věřím, že to u té upřímnosti neskončí a že najdeš sílu a způsob, jak své svěřence i s černým Petrem motivovat k věcem, které jim jdou a které je budou naplňovat. Držím palce, Markéta
Kde jinde by to mělo být transparentní a fér, když ne doma? Ve škole bych to nikdy nečekala... Tedy ovšem záleží na tom, co si pod ty pojmy dosadím. Ve škole je to takové, jaký je sám život. Doma to můžeme trošku ulehčovat, ale i tady dětem říkám, že život je nespravedlivý. Jednou má nebo zažije něco jeden, podruhé jiný. (ale samozřejmě, že to nepřeháním a snažím se to vyrovnávat ;-) ).Paradoxně v tom lze najít spravedlivost a hlavně pestrost lidí a života. Je to asi těžké u dvojčat, když jsou tak stejní a přece nejsou. Pro rodiče, macešky a hlavně tupé učitelky...
Veroniko, myslím si, že ať má člověk vytaženého jakéhokoli černého petra, může na sobě pracovat a dobrat se skvělých výsledků. Kdo z nás nemá nějakého černého petříčka, že jo. Určitě to není na zoufalou rezignaci. :-) Viz Hataičin příspěvek, třeba.
Markét, jestli se o něco snažím, tak aby to u nás doma bylo transparentní. Když jsem naštvaná, aby věděli, proč, když jsem nadšená, aby taky věděli, proč to.
O to víc jsem si tuhle trhala vlasy, když kluci přišli od maminky s takovou kravinou, vyloženou lží, kterou je manipulovala, aby nezlobili malou sestřičku (že když se rozčílí, praskne jí cévka u nosu a vykrvácí, bože můj). Kluci z toho byli auf, my jim doma tvrdili, že sestřičku zlobit nemají, ale že by jistě nevykrvácela, maximálně by jí žilka vystoupla. Kluci se ptali, proč to teda máma říkala, tak povídám, že když se o ségru bála, tak že jim holt řekla nepravdu, aby si pojistila, že jí neublížej. Že to tak dospělí někdy dělaj a že je to manipulace.
A Jára řekl: Aha, takže stejně jako to děláte vy.
Krucinál, já se tu dva roky snažím s nima na férovku a on mě hodí do stejného pytle s někým, kdo si vymýšlí takové kraviny!!!
Musí pochopit, že mají čerňáka a hlavně, že ho nechtějí. Ale chtěl jsem napsat, že někteří učitelé jsou fakt nebezpeční. Začal jsem doučovat kluka (12 let) a tomu učitelka řekla, že nemá pěknou výslovnost a ze začátku mi to dalo práci ho přimět mluvit. Byl hodně sražený, tak jsem mu vysvětlil, že to není jeho chyba, ale té učitelky. Nejhorší je, že to většina dětí bere jako ortel. Měj se, L ze Z
Velkej Erik.
Není ta učitelka prostě jenom píča ...
(Omlouvámm se za primitivní jednoduchost.)
:-D
souhlasim s velkym erikem, chtela jsem to napsat taky. jen trosku, ale opravdu jen trosku decentneji.
zivot neni spravedlivy, je to tak, ale pani ucitelky by spravedlive byt mely (a pro pany ucitele to plati taky).
a tehle kravy bych se zeptala, co touhle " metodou deptani" sleduje.
tak hodne sil!
iva
Okomentovat
Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]
<< Domovská stránka